0
Kundeservice
?
0
Indkøbskurv

FAQ: SMS opsætning

« Tilbage

Jeg kan ikke sende SMS

Hvis du ikke kan sende sms’er, kan det være din beskedcentral, der ikke er tastet korrekt ind. Normalt registreres den automatisk med isættelse af simkortet, men der kan være sket noget, således det står forkert.

Hvis du kigger i din telefonmanual, kan du finde ud af, hvor beskedcentralen findes på din telefon, og så indtaster du blot nummeret. Husk, at skrive hele nummeret, som det er angivet her: +4528187000


iPhone 4/4S
Har du en iPhone 4 eller 4S kan der være problemer med SMS og MMS, hvis du har iOS 5.0.0 og 5.0.1. Vi har i samarbejde med Telia fundet følgende step, du skal tjekke for at få din telefon til at fungere.

1. Indstillinger -> Telefon -> Mit nummer -> Her skal dit rigtige nummer stå
2. Indstillinger -> Beskeder -> iMessage -> Modtag på -> Skal stå med flueben i dit korrekte nummer
3. Du kan prøve at deaktivere Facetime da det har været årsag til nogle ikke kan modtage via iMessage
4. Indstillinger -> Generelt -> Nulstil -> Nulstil Netværksindstillinger
5. Gendan telefonen via iTunes.

Indholdstakserede SMS

Du har som kunde hos KAL Mobil, adgang til en række mobiltjenester, der bliver trukket fra din mobilkonto. Eksempler på anvendelsesområder for mobilbetaling er togbilletter, biografbilletter, parkeringsbillet, magasiner, internetkøb og meget mere.

Ønsker man ikke at kunne gøre brug af dette, kan man afmelde tjenesten på Selvbetjeningen. Dette anbefales, hvis børn har adgang til telefonen.

Hvis man ønsker at klage over en indholdstakseret tjeneste, skal man tage fat i udbyderen af tjenesten, som blev oplyst, da man købte den.